« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
LIFE DINALP BEAR U PŠ SEVERIN NA KUPI
U četvrtak 25. svibnja 2017.g. u OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko PŠ Severin na Kupi održana je radionica za 35 učenika od 5 do 8 razreda kao dio međunarodnog projekta „Upravljanje i zaštita populacije smeđih medvjeda (Ursus arctos) u sjevernim Dinaridima i Alpama“ ili akronimski LIFE DINALP BEAR.
Projekt se temelji na:
a)praćenju broja jedinki u populaciji, upravljanju i zaštiti smeđih medvjeda u sjevernim
Dinaridima i jugoistočnim Alpama,
b)smanjenju broja sukoba između čovjeka i medvjeda i promocija suživota
c) promoviranju prirodnog širenja smeđeg medvjeda s Dinarida na Alpe.
Trajanje projekta je od 1.7.2014. do 30.6.2019.g. s vrijednošću 5 987 478 €.
U projekt su uključene: Hrvatska, Slovenija, Austrija i Italija.
Voditelji radionice bili su: prof.dr. dr.vet.Đuro Huber, Slaven Reljić i dr.vet. Marina Habazin s Veterinarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te član njihovog tima iz Italije Daniele De Angelis.
U uvodnom, teoretskom dijelu učenici su upoznati s anatomijom, navikama i ponašanjem medvjeda te s metodama sprečavanja sukoba između medvjeda i ljudi.
U praktičnom dijelu radionice učenici su uspoređivali krzno medvjeda i vuka, njihova zubala, lubanje te šape. U silikonskim kalupima od gipsa izradili su odljeve medvjeđih prednjih i stražnjih šapa. Zatim ih uspoređivali. Naučili su izračunati brojnosti medvjeđe populacije nekog staništa. Upoznati su s izgledom i ulogom ovratnika kojom se prate kretanja i navike medvjeda za znanstvene potrebe.
U posljednjem dijelu radionice učenici su sudjelovali u kviz –pitalicama kao evaluaciju usvojenog. Svaki učenik je dobio memorijske kartice o smeđem medvjedu za uspomenu te edukativne letke o projektu kojima će uz usvojene sadržaje s radionice prenijeti na svoje ukućane i susjede.
Radionica je pobudile veliko zanimanje kod učenika koji su sa užitkom pratili radionicu i sudjelovali.
Dunja Mačkić Vančina,dipl.ing.agr.